Življenje s srčnim popuščanjem

S pravilno oskrbo in podporo, vas SP ne sme ovirati pri opravljanju večine opravil, ki jih sami želite, vsaj dokler se zavedate svojih omejitev.


Telesna aktivnost

in vadba je koristna za večino bolnikov s SP. Preden začnete z vadbenim programom ali želite povečati ali spremeniti vrsto vadbe, se predhodno pogovorite s svojim zdravnikom, da ne preobremenite svojega srca prehitro. Vedno se ogrejte in ohladite z nekaj raztegovalnimi vajami, preden začnete s samo vadbo. Če je zunaj hladno, se ogrejte še preden zapustite dom. Hoja je najboljša aktivnost za začetek. Ko pa že nekaj časa hodite, poskusite še s kolesarjenjem in plavanjem. Začnite počasi in postopno stopnjujte razdaljo in intenzivnost aktivnosti, ko vaša moč in kondicija napredujeta. Prekinite takoj, če občutite dušenje, omotico, prsno bolečino, slabost ali vas oblije mrzel pot. Ne obremenjujte se neposredno po večjem obroku ali če že dolgo niste jedli. Načrtujte vadbo 1-2 uri po lažjem obroku, izogibajte pa se aktivnosti, ki potrebujejo zadrževanje diha ali hitre in eksplozivne kretnje.


Kajenje

vpliva na krvno sposobnost prenosa kisika in nalaganje maščobe v steno žil, kar povzroča zoževanje žil, porast krvnega tlaka in dodatno stiskanje žil. To privede do poslabšanja simptomov SP. Nikoli ni prepozno za prenehanja kajenja, kar o ugodno vplivalo na srce. Obstaja veliko načinov za prekinitev kajenja: 1. Uporaba nikotinskih obližev, gumijev in inhalatorjev, 2. Odvajajte se postopoma z zmanjševanjem pokajenih cigaret na dan, 3. Umivajte si zobe namesto cigarete po jedi, 4. Izogibajte se prostorov, kjer je kajenje dovoljeno, 5. Najdite nadomestilo npr žvečilni gumi, 6. Postanite aktivnejši, vadba bo pomagala in vas sprostila, 7. Ne izpraznite pepelnikov, da vidite koliko ste pokadili in da občutite smrad ogorkov, 8. Vključite družino, posebno tiste, ki kadijo, kar lahko prinese uspeh.


Potovanja

Če je vaše SP stabilno in dobro kontrolirano, ne boste imeli težav s lažjim potovanjem. Izberete primeren cilj, potovanje načrtujete skrbno, pot naj bo udobna in nenaporna.

Dolga sedenja in neustrezni položaji lahko poslabšajo otekanja in povzročajo mišične krče. Potrebna so redna raztegovanja in kratki sprehodi, uporaba posebnih kompresijskih nogavic pa preprečuje nastanke globoke venske tromboze. S seboj vzemite vsa potrebna zdravila, medicinske pripomočke in ustrezno medicinsko dokumentacijo.


Vožnja

Večina s SP lahko varno vozi avto. Tisti, ki pa imate aritmijo in ste že doživeli omedlevico, se morate o sposobnosti vožnje pogovoriti s svojim zdravnikom. Poklicni vozniki rabijo pogoste kontrole ali pa prenehajo z vožnjo.


Zaposlitev

V večini primerov je SP dobro obvladljiva, da lahko nadaljujete s svojim delom še leta. Seveda je vse odvisno od resnosti same bolezni in zahtev delovnega mesta. Navadno je potrebno prilagoditi delovni čas in napornejše obremenitve. Če svojega dela ne zmorete, se o tem pogovorite z zdravnikom, glede spremembe zdravil ali z delodajalcem o prilagoditvi zaposlitve.


Cepljenja

Vsak infekt, še posebno pa gripa ali pljučnica lahko poslabša SP. Priporočljiva je dobra zaščita pred možnimi okužbami. Na voljo so varna cepiva proti pnevmokokni pljučnici in vsakoletna cepljenja proti gripi.


Sorodniki

Učinkovito obvladovanje srčno popuščanje je navadno skupinski dosežek. Vaši sorodniki ali skrbniki igrajo pomembno vlogo pri podpori čim aktivnejšega življenja ob vašem SP. Vključite jih pri pomoči jemanja zdravil, rednega merjenja krvnega tlaka in srčne frekvence. Razmislite še o drugih dejavnostih, kjer vam družina lahko stoji ob strani kot so skupni izleti in priprava zdravih obrokov. Dajte jim vedeti, da sprejemate njihovo pomoč, da pa želite ostati čim bolj samostojni.


Telesna ljubezen

Večina bolnikov s SP lahko nadaljuje s spolno aktivnostjo, ko povsem obvladujejo svoje simptome. Lahko se boste počutili varnejše in zadovoljnejše, če boste upoštevali naslednje: 1. Izberite čas za spolnost, ko ste spočiti in umirjeni, 2. Izogibajte se spolnosti neposredno po večjem obroku ali pitju alkohola, 3. Izbirajte udobne prostore, ki niso prevroči ali prehladni in kjer vas ne dobo motili, 4. Uporabite predigro za postopno ogretje vašega telesa pred občevanjem, 5. Izberite odnose v manj napornih položajih, kot je ležanje na hrbtu ali s partnerjem bok ob boku. Če v katerem koli trenutku začutite neprijetnost, težje dihanje ali utrujenost, se ustavite in počijte krajši čas. Za težave z erektilno disfunkcijo ali težave z ejakulacijo so na voljo učinkovita zdravljenja tudi za bolnike s SP.